torsdag 28 april 2011

Bråk i bankkön!

Måste berätta om en händelse som inträffade igår när jag stod och väntade på uttagsautomaten på banken.
Det hade precis blivit min tur och bakom mig stod en man i medelåldern och väntade på sin tur. Efter honom stod en kvinna och under tiden jag uträttade mitt ärende vid automaten så dök det upp en äldre herre som bildade en ny kö (ska tilläggas att det fanns tre automater). Mannen som varit på tur blev nu helt tokig och började gorma på den äldre mannen att han minsann inte skulle tränga sig och att han skulle ställa sig sist i kön varpå den äldre menade att man alltid bildade en kö till varje automat.
Den här diskussionen urartade något helt otroligt och slutade med att de två männen stod och skrek den ena svordomen efter den andra till varandra. Det var nästan att jag trodde att de skulle börja slåss. Allt detta för att de hade olika syn på hur kösystem fungerar.


Är denna värd ett storbråk?

Jag är fortfarande lite smått chockad över hela händelsen, men blir samtidigt fascinerad över hur något så trivialt kan skapa ett sådant bråk. Kanske hade de två båda haft en dålig dag och detta blev det lilla sista som fick bägaren att rinna över. Kanske har de dominanta fruar hemma och såg sin chans att få utlopp för sin ilska riktat åt ett annat håll. Anledningarna kan vara många, men jag förvånas ändå över den mängd energi dessa män slösade på (ja faktiskt) ingenting då alla tre automater blev lediga i princip samtidigt och de var tre som väntade.

1 kommentar:

  1. Men det är ju galet fräckt att gå fram om några uppenbarligen står i någon slags kö. Om man inte ser så bör man ju förstå när ngn påpekar.. Men den mest korkade saken är din egen kommentar om "dominanta fruar". Jag orkar inte ens kommentera. Du kommer också förstå så småningom.

    SvaraRadera