måndag 25 april 2011

Body Step och Core!

Jisses vilken svettig kväll det blev.

Efter att ha blivit avlöst från min hemmafrutjänst åkte jag ner till gymmet för lite välbehövlig träning. Hade egentligen tänkt ta en joggingtur, men motivationen infann sig inte riktigt. Bättre då att träna gruppträning där det är betydligt svårare att fuska eller ge upp. Jag bestämde mig för att köra Body Step som är ett förkoreograferat pass från Les Mills (precis som Body Balance som jag tidigare skrivit om). Jag har kört det tidigare, men för lääääänge sen. Tur att man glömmer hur jobbigt det är för då hade jag nog haft svårare för att ta mig dit. Benen är lagom stumma nu. Avslutade träningskvällen med 30 min core där man tränar bålens muskulatur. Nyttigt pass för de allra flesta då just bålens styrka är så viktig för hållning och för att undvika skador.

Nu njuter jag av en välsmakande omelett som kommer följas av en lång dusch sen återstår bara att krypa upp i soffan och mysa till CSI.

Hur avslutar ni påskhelgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar