måndag 2 maj 2011

Flytt, ömma muskler, hörnskåp, vårrus och Linas Matkasse!

Hej vänner!

Hur har helgen varit?

Min helg har varit hektisk, men effektiv. Vi har hjälpt min mamma att flytta ca 30 mil vilket innebar maaaaaassor av bärande (allvarligt mamma vad ska du med stenarna till? Vi har stenar i Växjö också haha). Jag har hittat helt nya muskler (bärmuskler kallas de och sitter lite varstans i kroppen). Hennes flytt innebar för oss ett nytt hörnskåp som nu målas lite extra vitt och kommer passa perfekt i vårt kök ihop med de fina stolarna. Dessutom kan jag inte beskriva min glädje över att få lite mer förvaringsutrymme i köket.

På onsdag är det dags för vårruset. Ska bli lite extra roligt då jag ännu inte hunnit inviga min nya löparskor som ni får se på bild en annan dag. Önskar jag hade övat aningens mer, men det får bli upp till bevis. Tveksamt om jag slår min gamla tid på 23 min, men jag tänker minsann göra ett tappert försök.

Idag kom också Linas Matkasse. Som julafton varje gång och inte blev jag besviken idag heller. Denna vecka kommer vi laga saker som; stekt torsk med dill- och citronolja, prosciuttochips och sparris, citron- och vitlökskyckling med ris och färsk spenatsallad, färsk gnocchi med marinerade bönor och ljummen caprese.
Mumma säger jag bara. Det vattnas redan i munnen och jag är bra sugen på att provlaga något redan nu.

Nu återgår jag till hörnskåpsmålning så att jag kan fylla det i morgon.
Trevlig kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar