fredag 15 april 2011

När bollen börjar rulla!

Ibland har jag så oerhört svårt att få arslet ur. Vissa saker har den längsta tänkbara startsträcka när det gäller att ta tag i. En av dessa saker är att ringa säljsamtal. Jag vet att det jag erbjuder är något riktigt bra som jag verkligen tror på. Jag vet också att jag är mycket duktig på det jag gör och att jag ofta får positiv respons från andra. Ändå är det så svårt att sälja in sig själv till potentiella samarbetspartners, varför?

Igår började jag ändå ta tag i dessa småläskiga samtal och efter första positiva samtalet gick det andra betydligt lättare och sedan var det inte så läskigt längre. Det viktigaste är att inte gräva ner sig när man stöter på lite motgångar. Det märkliga är hur länge jag faktiskt skjutit upp att ta tag i detta. Jag har alltid haft en ursäkt, tex att jag måste göra färdigt bokföringen först (och sedan har tiden lägligt nog inte räckt till).

Att ta tag i den första lilla uppgiften kan kännas jättejobbigt, men när du väl börjat så blir ofta fler saker gjorda av bara farten. Vilka uppgifter har du som ligger och gräver ett litet hål i ditt samvete? Ta tag i en sak idag så märker du snart att det inte alls känns så jobbigt som du trodde det skulle göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar