torsdag 5 maj 2011

Vårruset!

Jag kan inte låta bli att tycka att vårruset är en ganska trevlig tillställning. Trots kylan trängde ca 5000 (osäker på det exakta antalet) tjejer ihop sig och värmde upp tillsammans inför 5 km runt Växjösjön. Måste säga att det var oerhört svårt att få upp värmen, men det löste sig ganska snart efter att starten gått.
Redo för Vårruset i nya löparoutfiten!

Jag hade en tanke på att ta hem hela loppet, men ville vara ödmjuk och låta någon annan få den äran. Istället startade jag i gruppen "jogga". Före låg alltså grupperna "springa" och "jogga fort". Ganska snart efter start insåg jag dock att vi människor tolkar väldigt olika. Hela loppet spenderades med fokuset att ta sig fram mellan alla gåendes motionärer. Lite konstigt att många började med att gå när de stod i startgrupperna "springa" och "jogga", men vem är jag att döma.

Startnumret som länge troddes vara vinnarnumret, men så blev det visst inte.

 Efter loppet stannade många och fikade trots att det var så kallt. Med stelfrusna fingrar, fötter, armar, ben etc etc satt vi i gröngräset och kalasade på cider, lax, potatissallad, mackor och mörk choklad. Att T hade varit förutseende och tagit med sig kaffe var nog höjdpunkten på hela kvällen. Tack!


Vi var många som mumsade på fikapåsar.
Lax och potatissallad var perfekt mat efter loppet
Det hela avslutades med en något för söt jordgubbs- och vaniljkrämspaj.
Mitt mål med loppet var att springa under 30 minuter. Med tanke på att jag inte hunnit springa så mycket ännu och att jag fick barn för inte så länge sedan ville jag sätta ett rimligt mål. Visste ju inte då att jag skulle utnyttja varenda sekund under de där 30 minutrarna. Sluttiden: 29 min och 59 sek. Haha slå den marginalen om ni kan!

1 kommentar:

  1. Det var otroligt mysigt trots kylan=) Kaffe kan man inte vara utan! Synd att man inte tog med mer för då hade man kommit hem lite rikare, så många som efterfrågade denna eminenta varma dryck=)

    SvaraRadera