lördag 28 maj 2011

Hjärnans försvar!

Är det inte märkligt hur hjärnan kan ställa om utifrån situation?

Jag har redan berättat om bostadsrätten vi förälskade oss i i fredags. I måndags var det ytterligare en visning och i torsdags morse startade budgivningen. Vi var endast två intresserade vilket gjorde att vi nog inte hade några tveksamheter om att vi skulle få den. Under 1.5 dygn försökte vi bluffa, smyga, luras och allt annat för att skrämma bort våra fiender, men sent igår eftermiddag la de budet som var över vår smärtgräns. Känslan är svår att beskriva. Efter att ha spenderat senaste veckan med att fundera, möblera och spekulera blev det plötsligt tvärt slut på den drömmen (i alla fall vad gäller just den här lägenheten).
Ja blev så oerhört trött efter det sista sms:et med slutbudet. Då först insåg jag hur mycket detta faktiskt påverkat mig både fysiskt och psykiskt.

Det häftiga med allt detta är att bara ett par timmar efter förlusten så började min hjärna ställa om sig. Plötsligt kom jag på saker som jag faktiskt inte gillade så bra med köket, badrummen, gästrummet etc. Vilka mäktiga krafter som finns i kroppen när försvaret kickar igång.

Idag har jag hunnit återhämta mig och laddar om inför nästa gång. För en nästa gång kommer det att bli när vi hittar något som är ännu bättre.

Tack för alla hållna tummar. Jag återkommer när jag vill låna dem igen.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar