måndag 30 maj 2011

Att se om sitt eget hus!

Visst är det tråkigt när man inser att en del människor bara gör saker för egen vinnings skull. De individer vi har allra närmast oss i form av vänner och familj hoppas jag att ni i så fall har genomskådat redan. Svårare är det med övriga som kanske bara är bekanta eller kollegor och chefer som vi inte känner så väl, men som vi ändå måste interagera med varje dag. Spontant vill man ju tro att alla vill varandras väl, men så är faktiskt inte alltid fallet.

Jag tillhör nog typen av människor som är aningens naiv ibland. Som vill se det goda i de flesta och inte tänker att andra agerar utifrån en dold agenda. Detta har nu lett till att jag gått miste om en hel del förmåner som jag egentligen haft rätt till. Processen att ställa allt till rätta och kämpa för min rätt kommer förmodligen att bli ganska krävande, men samtidigt lärorik.

Ett något diffust inlägg om något som egentligen har påverkat mig ganska mycket. Summan av kardemumman är att; stå upp för dig själv och kräv din rätt för ingen annan kommer att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar