onsdag 4 maj 2011

En bra dag!

Solen skiner och kaffet smakar underbart (vilket det i och för sig gör varje morgon).
Känner på mig att det kommer bli en mycket bra dag idag.

På vägen till förskolan passerar man under en stor björk. Jag har inte tänkt på det fören idag, men i princip varje morgon när vi passerar under björken flyger det en duva med en kvist i munnen till just det här trädet.
Jo, alltså jag har ju tänkt på den eftersom jag lagt märke till den tidigare, men det var först idag som jag verkligen insåg hur många gånger jag sett den. Försökte få syn på det bo den troligtvis kommit en bra bit på, men tack vare att den fantastiska våren är här (jag vägrar kommentera gårdagens snöfall) så har björken slagit ut så mycket att det omöjligt gick att se.

Den här duvan är inte helt olik mig. Kanske lite till utseendet och en del annat, men behovet av att bygga bo har vi i alla fall gemensamt. Det känns precis så här hemma. Gren för gren bygger jag upp och förändrar vårt hem. Jag ändrar lite här och lite där, köper en gammal möbel och målar om, byter växter, gardiner (detta står på tur) och flyttar om och runt, vänder och vrider.
Igår kunde vi äntligen skjuta in vårt senaste tillskott i hörnet i köket. Så här fint blev det
Ommålad och i princip som ny!
Nu börjar det faktiskt bli en lite lantlig känsla i vårt kök. Älskar´t!

Ikväll är det dags för vårruset. Måste säga att jag är lite nervös. Formen är inte vad den har varit så det blir en verklig utmaning. Samtidigt är det fantastiskt att springa lopp så jag triggas mycket av andra runt omkring.
Om konditionen inte riktigt håller räknarjag iskallt med att dessa inköp ska sköta löpningen åt mig



Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Lycka till ikväll! Själv ska jag fortsätta läka min hals med varmt te och kall glass. Ffa kall glass... ;)

    SvaraRadera
  2. Tack C!
    Jag har hört att glass är den bästa huskuren mot...ja, i princip allting.
    Krya på dig!

    SvaraRadera