lördag 21 maj 2011

Jordens undergång + annat smått och gott!

Det spekuleras ju i att jordens undergång skulle vara idag. Än så länge kan jag inte se några särskilda tecken på detta, men man kan ju aldrig vara på den säkra sidan.
Även om det känns lite väl drastiskt att jorden skulle gå under bara sådär så funderar jag ändå på mitt liv och hur det hittills har varit. Är jag där jag vill vara? Har jag gjort allt för att leva fullt ut? Vilka rädslor hindrar mig att utvecklas?

Det är så lätt att bara dras med i vardagens bestyr utan att reflektera över vart man är på väg och om det faktiskt är dit man vill. En dag som denna ställs det lite på sin spets tycker jag. Om jorden skulle gå under idag, har jag då levt mitt liv till fullo de här snart 32 åren? Det tåls att tänka på.

Startade dagen med en superskön löprunda i bokskogen. Solen stod lågt och smög sig bara igenom de täta grenarna på ett fåtal ställen. Detta gjorde att det fortfarande var svalt och skönt på stigarna. Underbart!
Med varje steg tilltog även energin och nu efter lunch och en kopp kaffe är jag laddad för resten av dagen.


Det händer så mycket spännande saker just nu. På jobbfronten händer det hela tiden nya grejer och min stora förhoppning är att jag om ett år ska kunna livnära mig (och min familj såklart) fullt ut på detta underbara företag som är min skapelse.
Yogautbildningen som jag länge drömt om är nu bokad till hösten och jag längtar som bara den efter att få förkovra mig i hela yogafilosofin, utmana kroppen och sinnet med nya saker. Jag tror helt klart att det kommer utveckla mig på flera olika plan och dessutom komplettera tidigare kunskaper inom träning, coachning och massage.

För övrigt så tittade vi på en bostadsrätt igår. Vi inser efter mycket övervägande att bostadsrätt är ett bättre alternativ än hus för oss just nu. Allt jobb som ett hus kräver skulle göra att vi får mindre tid till varandra, våra fina barn och våra jobb. Tid som vi inte riktigt har. Så nu drömmer vi om att vi vinner budgivningen och framöver kommer kunna lyxa till det i vår lilla trädgård, bada i vårt badkar och njuta av det extra rummet och alla förvaringsutrymmen. Håll tummarna!

Ja, det blev visst en salig blandning i detta inlägg, men vad gör väl det?

På återläsande...hoppas jag!

1 kommentar:

  1. Hoppas hoppas ni får bostadsrätten!!! / Helena E

    SvaraRadera