måndag 21 november 2011

LCHF till 01:45!

I lördags hade vi tjejmiddag. Bjudna var 14 stycken, men tyvärr kunde bara 4! komma. Inser att det är fler än jag som verkar ha fullt upp mest hela tiden. I vilket fall hade vi som var där mycket trevligt. Inbjuden att föreläsa var Jeanette Sjösten som driver företaget Kost med mera.

Det var en mycket intressant föreläsning och jag lärde mig mycket om LCHF (Low Carb High Fat). Jeanette var mycket proffsig och kunnig och jag kan varmt rekommendera henne om ni söker föreläsare till temadagar, event eller för en middag med goda vänner. Hon har också individuell rådgivning och vill ni veta mer hittar ni henne här.

För att verkligen kunna ta till sig temat för kvällen var även maten LCHF-inriktad. Det blev plockmat med olika sorters kallskuret, ostar, oliver, avokado, ägg och olika andra grönsaker. Till efterrätt serverades mintchokladmousse. Som sagt en mycket trevlig kväll med ett härligt gäng tjejer. Ämnet var så pass intressant att tiden rann iväg och när klockan visade 01:45 bröt vi upp. Hade nog kunnat prata flera timmar till. Nu hoppas jag på en liknande kväll snart igen.

Tanken var att jag skulle ta kort på maten och lite annat under kvällen, men i all trevlighet glömdes kameran helt bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar