onsdag 30 november 2011

En sån dag!

Igår var en SÅN dag. Ni vet en dag när allt blir lite knasigt. När man är konstant sen till alla tider man har bokat, när barnen speglar ens egna stress och humör, när alla telefonförsäljare ringer på samma dag och man på morgonen när man precis vaknat redan längtar tills kvällen då man får gå och lägga sig igen. Timmarna segar sig fram såååå långsamt och dagen känns som en evighet.

Trots tröttheten och en vilja att gosa upp mig i soffan med min onepiece och lite glögg, drog jag på mig träningskläderna. Min filosofi i sådana lägen är; "inte tänka bara göra". Körde ett svettigt, jobbigt, men roligt pass CXWORX på gymmet och snörade sedan på mig löparskorna för en runda på 5km. Trots att det var lite tungt i början gick benen av bara farten och efteråt var känslan oslagbar. Borta var det dåliga humöret, tröttheten och stressen.



Glöggen smakade betydligt bättre efter träningen än vad den hade gjort innan och sinnesstämningen var på topp.

Även om vi inte alltid känner för träning och vi haft en jobbig och tröttsam dag är det oftast då vi behöver det som mest och mår som bäst efter.

Vad gör du för att lätta upp humöret när du haft en riktig skitdag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar