torsdag 24 november 2011

Effektiviteten själv!

Idag är en dag när allt blir gjort. Fantastiskt när det händer. En dag som började med en klass Body Balance och som sedan fortsatte med städning, adventspyssel, tvätt och matlagning. Täcken har vädrats (och tvättats lite oplanerat när himlen öppnade sig) och en kopp god the har avnjutits tillsammans med en god vän. Det är först nu som jag på riktigt satt mig ner en stund.

Det känns lite som att rensa ur mentalt när man får all "måsten" gjorda. Jag har faktiskt njutit så pass av alla sysslor att ordet "måste" byttes ut till ordet "vill". Jag ville verkligen göra alla de här sakerna.

Senare i eftermiddag kommer barnvakten i form av min mamma så att jag kan åka och jobba lite. Toppenavslutning på en redan bra dag. Massagen ger ju även mig massor av ny energi.

På tal om jobb ser det i vår ut som att det blir fullt i kalendern. Från början var jag lite orolig att jag inte skulle få ihop 20 timmar i veckan och nu ser det istället ut att bli näst intill heltid. Spännande, roligt, men lite läskigt. Från att ha varit hemma i nästan 3 år till att ge sig ut i hetluften så totalt. Jag är dock redo, förväntansfull och taggad till tusen. Jag berättar mer när allt är spikat.
Nu har även de första anmälningarna till gravidyogan i januari kommit in. Superroligt att responsen är så bra.

Hoppas att eran dag är minst lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar