torsdag 17 november 2011

Morgonträning!

Att träna på morgonen eller förmiddagen är något jag föredrar. Kroppen känns pigg och jag är utvilad efter en god natts sömn. På eftermiddagen och kvällen är jag oftast tröttare och har dessutom så mycket annat som behöver göras. I januari när min föräldraledighet är slut blir mitt löfte till mig själv att träna lite varje förmiddag i veckodagarna. Mer energi till jobbet på eftermiddagen och mer energi att vara en bättre mamma när barnen hämtats från förskolan.

Torsdagsmorgnar betyder för min del en klass Body Balance. Trots en envis hosta som inte riktigt släppt taget var det mycket energi på klassen och hela 14 deltagare. Jag upplever att ju längre in på hösten och vintern vi kommer ju fler deltagare blir det. Kanske för att många hellre väljer att vara hemma på em/kvällen när mörkret sätter in och därför tränar på morgonen istället.

Hur som helst, tack för energin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar