söndag 27 november 2011

1:a advent och en myshelg!

Men oj vilket oväder det har varit i helgen. Helt ärligt kan jag tycka att det är ganska mysigt att stanna inne, tända ljus och njuta av god mat i trevligt sällskap. Precis det har vi gjort i helgen.

I fredags eftermiddag hade jag fullbokat på massagepraktiken. Härlig känsla att så många väljer att ta hand om sig själva och dessutom att de väljer att göra det hos mig. Avslutade kvällen med Idol och kortspel.

Igår hade jag en annorlunda shoppingdag. Det skulle inhandlas julklappar och storhandlas mat. Det började med att brandlarmet gick strax efter jag kommit till Grand Samarkand. I ca 20 minuter blev jag tillsammans med många andra ståendes utanför till brandkåren kommit och kollat läget. Under den korta stunden kändes det som halva Växjö hittat dit och resten av shoppingturen blev svettig med mycket trängsel.
På eftermiddagen bakades det pepparkakor (läs. åts mängder av pepparkaksdeg).
Kvällen avslutades med middag tillsammans med två andra fina par. Vi hade lite knytis där vi stod för huvudrätten. Mätta, glada och smått luriga (efter ett glas vin för mycket) kom vi hem sent vilket känns idag.

I förmiddags var jag och äldsta tjejen bjudna hem till en vän och kollega för fika och för att titta på kläder som deras dotter vuxit ur. Vi kom därifrån med tre stora påsar med kläder och skor. Kan knappt med ord beskriva hur tacksam jag är. Barnen växer ur kläderna så fort och det är ständigt nytt som behöver köpas. Jag älskar tanken på att återanvända istället för att ständigt konsumera nytt. Helt felfria kläder som egentligen många fler barn kunnat ha nytta av slängs ofta. När mina tjejer vuxit ur dom hoppas jag någon annan har nytta av dom istället.

Snart har lussedegen jäst färdigt och då väntas en hel del knådande och rullande för att senare i eftermiddag 1:a-advents-fika med det första tända ljuset i staken.



Som avslutning på denna förträffliga helg ska jag instruera en Body Balance-klass på Nordic Club.

Med andra ord en toppenhelg med mystema.

Vad gör ni/har ni gjort i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar