fredag 11 februari 2011

Övning ger färdighet!


Idag har jag övat mig på något som jag inte är så bra på. Jag är en mes när det gäller att säga ifrån i vissa situationer. Jag tillhör en av dem som äter maten utan att klaga om jag är på restaurang och inte är helt nöjd. Jag säger sällan till om jag inte är nöjd hos frisören och jag visar sällan att jag blir arg (för rätt person). Det vill jag ändra på!

Idag har "min kontakt" på 121.nu fått det hett om öronen. Det är företaget som hävdar att jag köpt en produkt som jag aldrig tackat ja till. Det var idag tredje gången jag pratar med "min kontakt" på företaget och nu var det dags att verkligen sätta hårt mot hårt.

Ofta när jag blir mycket arg så kommer tårarna istället. Inte för att jag på något sätt är ledsen utan ilska tar sig helt enkelt det uttrycket. Men idag kom inga tårar och jag är inte det minsta tveksam över att han verkligen förstod hur arg jag var och att jag på inget sätt skulle acceptera den här fakturan. Han har nu gått med på en annullering och jag väntar på kredifakturan. Ibland lönar det sig att bli arg och våga ta konflikten, men jag har en hel del mer övande framför mig innan jag anser mig vara en mästerlig "konflikttagare".

Vågar du ta konflikter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar