fredag 11 februari 2011

Effektiva magövningar from hell!

Jag har bestämt mig för att komma i mitt livs bästa form. Det betyder att jag nu planerar maximalt för att få till styrketräning hemma, löprundor och ett par pass yoga/Body Balance i veckan.


Som ganska nybliven tvåbarnsmamma är det oerhört viktigt att börja försiktigt, att träna på rätt sätt och verkligen lyssna på kroppen. Med tanke på detta har jag denna gången flitigt gjort mina andnings- och knipövningar samt statiska övningar i form av olika varianter på plankan.

Det som är viktigt att tänka på är att inte göra traditionella magövningar som sit-ups så här i början utan hellre jobba med de inre magmusklerna i form av statiska övningar. Det går att variera i det oändliga vilket också gör att alla kan hitta en nivå som passar. Är du osäker på hur du ska utföra dem på rätt sätt så be någon kunnig om hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar