lördag 19 februari 2011

En solig dag med 10 stolar!

Jag mår mentalt bra av att ha något hemmaprojekt igång. Oavsett var jag bott eller hur mitt hem har sett ut så har jag aldrig varit riktigt färdig. Jag gillar den känslan av att ständigt vilja förändra eller förbättra hemma. Det kan vara allt från små saker som att byta gardiner, sätta upp en tavla eller byta krukor till större saker som att byta ut möbler helt och hållet. Nu har jag dragit igång ett större projekt och jag är alldeles nipprig för att jag inte kan lägga all tid på detta projekt.

Häromdagen var jag på Erikshjälpen (second hand shopping) och kikade på lite småsaker. Skulle egentligen inte ha så mycket mer än någon bok och kanske barnkläder, men ödet ville annorlunda. Plötsligt hade jag köpt 10 stycken likadana stolar som nu fyller ut vardagsrummet hemma. Dessa stolar ska slipas och målas vita för att ersätta de gamla stolarna som en efter en går sönder. Det kommer bli jättefint när det är färdigt, men just i arbetsfasen är det alltid lite rörigt. Bild på färdigt resultat kommer framöver, men just nu är jag i slipningstagen.



Slipade = 4 stycken

oslipade = 6 stycken kvar



























Vad får dig att må bra en solig lördag som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar