fredag 25 februari 2011

Det hoppar grodor ur min mun!

Kombinationen sömnbrist och hormoner skapar en hel del märkliga tankar och därmed också märkliga meningar som hoppar ur min mun.


Idag har jag hört mig själv säga den ena konstiga saken efter den andra. Ibland har jag bara använt fel ord (och då verkligen ett helt annat ord) än vad som egentligen var tänkt, men ibland har hela meningar sagts i helt fel sammanhang eller med en galen ordföljd. Ingenting verkar fungera med talet idag. Jag hoppas att detta inte ska gälla det skrivna ordet för i så fall kommer jag nog få rynka på pannan i morgon när jag läser detta inlägg. Det är precis som att hjärnan inte riktigt uppfattar att det jag säger, eller är på väg att säga, är galet fören det redan har hunnit ut ur munnen. Undrar om man kan uppfinna någon typ av alkolås för detta fenomen. Alltså inte för att man har druckit utan bara för att hormoner och sömnbrist ställer till det. Kanske någon mätare som känner av trötthets- och hormonnivåer i kroppen och sedan reglerar hur mycket och/eller vad som kommer ut ur munnen. Bara en tanke! Hör av er om ni hittar något som fungerar (kom bara ihåg var ni hörde idén först).

Har i vilket fall haft en skön fredag med ett mycket spontant besök hos frisören och en trevlig middag med fantastiska vänner.

Hoppas ni får en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar