tisdag 15 februari 2011

Att stärka sin självkänsla!

Vi är många som skulle må bra av att stärka vår självkänsla.
Ett sätt (faktiskt det mest effektiva) är att öva öva och öva. Vå måste stärka oss själva inifrån. Ingen annan kan göra det åt oss utan vi, du, jag måste själva ta ansvar för vår självkänsla.

Kanske en av de mest kända "självkänsla-föreläsarna" i Sverige just nu är Mia Törnblom (jag har skrivit om henne tidigare). Hon har skrivit flera lättlästa böcker i ämnet om varför det är så viktigt med självkänsla. Vad det är för skillnad på självkänsla och självförtroende och framförallt hur du kan bygga upp din självkänsla.

Inom vissa områden skulle jag själv må bra av att få bättre självförtroende och i botten av den tanken ligger en halvsvag självkänsla. Därför tar jag nu fasta på Mias tips och startar min personliga BRA, TACK, HJÄLP bok. Varje kväll kommer jag skriva minst tre bra egenskaper om mig själv, tre saker jag varit tacksam över under dagen och tre saker/situationer jag skulle behöva hjälp med. Ett bra tips för er andra som någon gång känner sig lite svaga i sin självkänsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar