tisdag 22 februari 2011

1 + 1 = 8

Jag och en väninna insåg för lite sen att vi inte träffats själva på.........ja vi mindes faktiskt inte hur länge sen det var. Vi har bott i olika städer under en tid och sedan har vi haft fullt upp med att bilda familj, men nu, nu! har det blivit ändring. Varannan söndag eftermiddag har vi bokat date. För att vara så effektiva som möjligt (och för att vi inte hittade något annat som var öppet) så träffas vi på ett fik i anslutning till en större matvarubutik så att vi kan handla i samband med daten.

Igår var andra gången vi träffades och tiden bara flyger iväg. Vi märker att vi börjar prata fortare och fortare ju närmre tiden för avsked kommer bara för att vi ska hinna säga allt vi vill ha sagt. Ändå hinner vi inte prata om hälften. Jag märker att jag blir en bättre människa av våra träffar. Jag kommer därifrån med en ny energi, glädje och med en massa jävlar anamma. Fantastiskt vad en vän kan göra=)

Nu till saken! Vilka resultat man får när man börjar att bolla idéer med någon annan smart person. Jag har haft tusen tankar om hur företaget kan utvecklas eller helt andra affärsidéer som jag skulle vilja förverkliga någon gång. Under ett kort samtal med min vän blev allt mycket mer tydligt. Nya infallsvinklar har tillkommit och en helt ny affärsidé med ett gemensamt samarbete. Det ska bli mycket spännande att se vad detta kan leda till. Om inte annat är det bara så härligt att få någon annans input. Någon som vågar säga när något verkar knasigt, men som också peppar när det behövs.

Hurra för vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar