onsdag 26 januari 2011

Vikten av en familj!

Hur viktig är familjen för dig?

Under mina tonår och tidiga vuxenliv hade jag fullt upp med att leva, upptäcka, utforska och ha roligt. Jag bodde utomlands under flera år och jobbade mycket. Under den tiden funderade jag inte så mycket på familjen (som då innefattade föräldrar, morföräldrar, moster, morbror och kusiner). Jag visste att de fanns där om det skulle krisa, men tiden tycktes aldrig riktigt räcka till för att hålla kontakten regelbundet.

Under senare år när jag själv gift mig och skaffat barn har jag omvärderat mycket. Alla de där sakerna som jag tidigare ALDRIG skulle få för mig att göra, tänka eller prata om är nu saker som sker dagligen. Livet har fått en helt annan mening (utan att säga att livet var utan mening innan - bara annorlunda).

Nu får familjen största prioritet, både den allra närmsta familjen, men också den större familjen. Det glädjer mig oerhört att få min mamma lite närmre inom några månader. Jag inser nu att livet går lite väl fort och vill därför passa på att njuta av familjen så mycket det bara går.

Så! Hur viktig är familjen för dig? Prioriterar du rätt saker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar