torsdag 13 januari 2011

Minnet av ett flöte!


Jag minns så väl när jag var barn och vi var ute och fiskade på sjön vid min mormor och morfars sommarstuga. Jag och min kusin satt tysta (för ovanlighetens skull) och stirrade på våra fiskeflöten som guppade lätt på vattnet.
Minnet av det där flötet är så välbevarat och jag minns hur jag så starkt ville att det skulle försvinna under vattenytan. Nästan så att jag trodde att jag av ren vilja kunde få det att dyka. Och när det sedan nappade visste jag inte till mig av lycka. Ett enormt lyckorus som liksom bubblade genom hela kroppen.

Att tänka på det så här i efterhand är mysigt. Känslan kommer tillbaka och smittar av sig på tillvaron som är idag. Det är härligt hur fragment av det förflutna kan skapa sådan glädje så här långt senare.

Vad har du för "gamla" minnen som påverkar ditt liv idag på ett positivt sätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar