fredag 19 augusti 2011

Att ge svar på tal...

...är jag inte så bra på. Jag kommer alltid på vad jag skulle ha sagt, när det redan är för sent.

Idag behövde jag ställa ett par enkla frågor till en person. Egentligen skulle jag tydligen redan ha fått svar på den ena frågan, men förstod nog inte riktigt svaret och kände att jag behövde fråga igen.
Av någon anledning väljer denna person att svara mig med ett mindre trevligt tonläge för att verkligen visa hur irriterande det är att jag frågar igen. Det är långt ifrån första gången jag fått dessa snäsiga svar av personen i fråga. Min första reaktion är att bli förbannad och så går jag och funderar på detta hur länge som helst. Jag kommer på tusen saker jag kunde sagt eller svarat, men först i efterhand.

Nu sitter jag här och inser att det långt ifrån är värt den energi som det tar att fundera på detta. Problemet ligger egentligen inte hos mig utan hos henne. Kanske är hon stressad eller irriterad över något annat och så tar hon ut det på mig och andra i hennes omgivning. En vän skrev en så bra kommentar om att istället låta mig triggas att vilja arbeta ännu mer på mitt eget sätt att tackla situationen.

Med andra ord tänker jag använda hennes ilska och surhet till att växa ännu mer och lära mig att tänka annorlunda när situationen uppstår.
Tack för att du hjälper mig att bli ännu starkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar