måndag 8 augusti 2011

Styrkegympa och glädje!

Att instruera gruppträningsklasser måste vara ett av världens bästa och roligaste jobb. Att få inspirera andra till rörelse och därmed förbättra deras hälsa förhoppningsvis samtidigt som de har fantastiskt roligt. Allt detta under tiden som jag själv får träning (även om den inte är optimal då jag har fokus på annat än känslan i min egen kropp) och har roligt.

Idag hade jag en styrkegympa klass för seniorer. Det var länge sedan jag höll en sådan klass och som ni läste i förra inlägget har jag lagt en hel del tid på att öva in ett nytt roligt pass vilket uppskattades enormt.
Den här målgruppen är så tacksam. De är glada och kommer ofta med tillrop under passet, de tycker det är roligt att vara där och stannar alltid och pratar om ditt och datt efter klassen. Med andra ord är det en målgrupp som ger mycket tillbaka.
Efter avslutad klass cyklade jag hem med lätt hjärta och och go känsla i hela kroppen.

Ikväll blir en tidig kväll och uppladdning inför morgondagens morgonklass i Body Balance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar