måndag 14 mars 2011

Träningsvärk i kombination med lite Sverigekärlek!

Aj aj! Idag var det betydligt tuffare än vanligt att ta sig ur sängen. Träningsvärken kom som ett brev på posten och jag har hittat ytterligare muskler som vilat under en längre tid. Det bevisar bara återigen hur bra träning Body Balance och yoga faktiskt är. Inte alls bara lugnt och avslappnande och tråkigt som många ofta tror. Snarare en ordentlig genomkörare med många statiska övningar, men också en hel del dynamiska flöden, mycket andning som ökar effekten samt möjligheten att verkligen få sträcka ut en annars lite stel kropp. Love it!

Under förmiddagen har jag även hunnit med några koppar kaffe, lite lyssnande på nya Body Balance-musiken, men också några minuters nyhetstittande.

Det är svårt att förstå vilken oerhörd kraft jordbävningen utanför Japans kust hade (eller fortfarande har med alla efterskalv) med efterföljande tsunami. Bilder och filmer säger mer än tusen ord och jag sitter med gapande mun varje gång det kommer en filmsnutt. Tankar går ut till alla drabbade och deras familjer. Trots alla gånger jag beklagar mig över Sveriges klimat och annat är jag ändå tacksam över att vi är så förskonade från naturkatastrofer, krig och svält. Vi har det så oerhört gynnsamt här i Sverige. De allra flesta av oss slipper hunger, hemlöshet och annan misär. Vi har möjlighet att vara hemma med våra barn under en lång tid samtidigt som vi får ersättning av staten (även om vi klagar på att föräldrapenningen är låg har vi ändå möjligheten som många andra saknar). Vi får ersättning när vi är arbetslösa och/eller sjuka (även om det fortfarande finns en del frågetecken kring de nya reglerna hos Försäkringskassan). Vi har det så jävla bra!
Jag är så tacksam över att jag, min familj och mina vänner får leva så trygga och rika liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar