torsdag 17 mars 2011

Idag har jag tränat mentalt som aldrig förr!

Idag har varit en sån dag! Ni vet en sån dag som börjar motigt och sedan fortsätter i värsta tänkbara motvind. Som att trampa fram i seg lera. Det värsta med de här dagarna är att tankarna gärna börjar snurra med negativa tankar. Varje litet motstånd blir större och större med tankens hjälp. Känner ni igen er? Saker som vilken annan dag som helst inte hade känts så stora blir tillsammans med övriga motgångar och hjärnans lekar gigantiska i sina proportioner. Hade jag t.ex istället haft en riktigt bra dag och sedan stött på ett hinder framåt eftermiddagen hade jag nog mest ryckt på axlarna, men när alla mindre roliga händelserna klumpats ihop och bildat en lång kedja blir varje motgång större och större i sina konsekvenser.

Det positiva i allt detta är att jag fått anstränga mig till det yttersta för att träna upp min mentala styrka för att parera dessa negativa tankar. Så till den milda grad att jag nu är alldeles matt av all träning och därför går och lägger mig.

I morgon kommer att vara en riktigt riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar