torsdag 10 mars 2011

Tvångstankar och träningsvärk!

Jag postade ett antal brev idag och insåg att jag spenderade dubbelt så mycket tid vid brevlådan än vad som egentligen krävdes för att slänga ner breven. Varför?? Därför att jag efter varje brev var tvungen att dubbelkolla att det verkligen glidit ner i lådan. Ju mer jag funderade på det så insåg jag att jag gör det varje gång jag ska posta brev. Min man bekräftade att han gör likadant. Han har för övrigt en annan tvångstanke som går ut på att han efter ett telefonsamtal måste trycka på "lägga-på-knappen" flera gånger (oftast 4 ggr har jag räknat det till).



Undrar hur många gånger om dagen man gör sådana inlärda, tvångsmässiga saker utan att tänka på det. Vad har du för grejer du gör utan att tänka på det?

För övrigt har jag ordentlig träningsvärk efter ett par Body Balancepass de senaste dagarna. Underbara känsla när man börjar hitta tillbaka till sina muskler. På söndag är det dags för kvartalsutbildning vilket innebär en ny koreografi. 27/3 kör jag igång och instruerar igen efter ca 9 månaders uppehåll. Jag är superladdad och lite pirrig på en och samma gång. Välkomna till Nordic Club i Växjö om ni är sugna på att vara med.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar