torsdag 3 mars 2011

Födelsedagskalas och härskarteknik!

Herregud!!!!!!! Idag har det gått två år sedan vår äldsta dotter föddes. Obegripligt! Detta tjatande om hur fort tiden går, men alltså....fasen vad fort det går! Jag har svårt att förstå vad jag gjorde, hur jag tänkte och vilka drömmar jag hade innan jag fick barn. Inte för att jag inte kommer ihåg utan för att det är så stor kontrast till hur jag tänker, vad jag gör och de drömmar jag har idag. Hur som helst, GRATTIS finaste N! Vi firar med kladdkaka och städkit=)

Äntligen kan jag få lite städhjälp!
 Som jag skrev i tidigare inlägg har jag också slipat och målat en hel del på sistone. Jag kan inte beskriva vilken tillfredsställelse det ger att pyssla och göra om gamla möbler. Hade det varit det minsta lönsamt hade jag velat öppna en liten butik med upphottade och piffade gamla möbler. Tyvärr är det en oerhört tidskrävande uppgift att slipa och måla så frågan är om någon skulle köpa en gammal ommålad Stokke-stol för samma pris som en ny?

I vilket fall är nu den första av två barnstolar färdig. Jag är oerhört nöjd över resultatet och blir lite varm i hjärtat av att se min dotters ögon skina av lycka när hon sitter på den.

Ny-gammal Stokke stol i vitt och fyra nyanser av rosa.
Igår var jag och en väninna på föreläsning. Det var retorikern Elaine Bergqvist som föreläste om härskarteknik. Helt fantastisk tjej som med en stor portion humor levererade en hel del "nyheter". Vi skrattade hjärtligt (när vi kände igen andra i hennes beskrivningar), vi skrattade lite generat (när vi kände igen oss själva) och vi upplevde hur mäktigt kroppsspråket faktiskt är. Hurra för Elaine säger jag bara!
Blir du nyfiken kan du läsa om Elaine här!

Jag berättar mer om föreläsningen i ett senare inlägg.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar