tisdag 28 juni 2011

Romanernas tid!

Nu börjar sommarvärmen äntligen komma tillbaka och med den är det dags att plocka upp romanerna igen. Höst, vinter och vår läser jag mest fackböcker. Allt från träningsböcker, kostböcker, anatomiböcker till böcker om mental träning och andlighet. Ett kapitel per kväll brukar det bli vilket känns lagom.



Men när värmen börjar komma blir jag som förbytt. Fackböcker byts ut mot romaner och deckare och plötsligt är jag onåbar för omvärlden vissa dagar. Jag går och lägger mig i vettig tid bara för att timmar senare inse att jag inte kommer få mina sömntimmar pga att boken inte gick att lägga ifrån sig. Andrummet kommer mellan böckerna. Jag försöker låta bli att börja på en ny bok direkt efter föregående är slut bara för att jag och familjen ska få ett andrum.

Vad har ni för sommarmåsten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar