torsdag 2 juni 2011

Tid för träning

För att jag ska träna så effektivt som möjligt så behöver jag en plan, någon form av mål att träna för. Jag upplever det svårt att bara träna lite bara för att...

En idealisk vecka skulle för mig se ut på följande vis;
2 konditionspass (gärna ett intervallpass och ett distans)
2 Body Balance/yogaklasser
2 styrkepass (olika typer ex; Functional Moves, Kettlebells eller gym)

Det är tyvärr inte alltid lätt att få till träningen så ofta och mycket som man vill, men finns viljan så finns också lösningarna. Vad behöver du göra annorlunda för få mer tid för träningen?
Många gånger säger vi att vi inte har tid, men när vi ser över vad vi faktiskt gör om dagarna så finns det mycket vi kan ändra på. Hur många timmar spenderas exempelvis framför TV:n på kvällen? Hur skulle du kunna använda den tiden annorlunda?

Ursäkter är vi alla till mans ganska bra på. Tyvärr bidrar inte ursäkterna till att vi kommer i bättre form, går ner de där kilona eller blir piggare. Bara du kan förändra ditt beteende.

Den här veckan tar jag nya steg mot mitt mål. Följer du med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar