torsdag 16 juni 2011

Vid ett vägskäl!

God morgon! eller bara morgon ska det nog stå. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att få en god natts sömn. Är det inte barnen som vaknar så är det hjärnan som snurrar på högvarv med allt nytt som är på väg.

Vi har äntligen hittat vårt drömboende vilket känns fantastiskt roligt. Att få en trädgård där barnen kan leka, ett badkar som dom kan bada i och så en massa renovering och inredning som jag tycker är hur roligt som helst (om än tidskrävande). Om några månader går flyttlasset och fram tills dess är resan något skakig på jobbfronten.


Just nu står jag lite i ett vägskäl i mitt företagande. Jag måste välja om jag ska våga ta klivet fullt ut med allt vad det kan innebära. Är jag redo för allt detta när föräldraledigheten inte är slut än? Tanken har egentligen hela tiden varit att satsa fullt ut på mitt eget företag, men kanske inte så här, just nu, eller?
Eller betyder dessa nya besked att jag ska tänka i nya banor. Att jag ska ändra mitt synsätt lite och kanske ta ett steg åt något håll jag från första början inte tänkt. Jag tillhör ju kategorin människor som tror på att allt har en mening, att är man öppen för det så kommer chanserna bara man vågar se dem och ta dem. Men betyder det att jag ska köra på åt söder eller norr, öst eller väst eller helt enkelt stampa kvar en liten tid till.

Jag tror jag avvaktar en smula och förlitar mig på att jag känner på mig när "rätt" svar dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar