måndag 24 maj 2010

Vår över hustaken!

Sitter och tittar ut över hustaken på söder. Allt är grönt och solen är på väg ner på en i stort sett klarblå himmel. Blommor och träd blommar och segelduken på vår altan fladdrar i vinden.

Ibland glömmer jag bort hur bra jag har det. Jag har en helt underbar familj som växer, härliga vänner, mitt eget företag som sakta men säkert växer plus en hel massa annat som gör livet helt fantastiskt.

När vi är mitt uppe i vardagens alla "måsten" och vi slits mellan olika roller i vårt liv tar vi oss inte alltid tid att reflektera. Allt går inte alltid som vi vill och då kan det vara lätt att hamna i en negativ spiral som gräver oss djupare ner. När du märker att det händer, försök att stanna upp, ta några djupa andetag och fundera igenom vad som är positivt och bra i ditt liv. Vänd fokus tillbaka till det som får dig att må bra! Snart märker du säkert att det som nyss var jobbigt och ångestfyllt blir lättare att hantera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar