onsdag 19 maj 2010

Drömmen om ett hus!

En av mina favoritsidor på internet är hemnet. Känns lite mysigt att se hur andra bor och inrett sina hem och om inte annat får jag mycket roliga idéer. Det dumma i detta är att jag av en händelse klickade mig in i mitt drömhus och sen dess har jag inte kunnat flytta ut därifrån (tanken är starkare än man tror).

Har sedan dess funderat på om det är bättre att vara en drömmare eller att vara realist. Jag inser att jag själv är en drömmare då jag redan planerat var möbler ska stå, hur trädgården ska planteras och vem som ska bo i vilket rum...och det redan innan vi ens tittat på huset "live".
Vad händer då om drömmen inte slår in? Om banken säger nej? Om någon är mer envis och budar över oss? Eller att vi helt enkelt inte tycker om huset lika mycket i verkligheten som på bild? Klart att jag kommer att bli besviken, men samtidigt har jag ju fått "bo" i huset ett litet tag om så endast i mitt huvud. Det måste ju vara bättre än att inte få ha upplevt det alls...eller?

Personligen tror jag att jag når längre i livet genom att vara en drömmare. Jag ser tydligt vart jag vill komma och sätter därför upp delmål för att nå dit. Hade jag varit mer realist hade jag kanske hämmat mig själv i tron om att det ändå inte hade gått hela vägen. Hur upplever du dig själv, som en drömmare eller realist? Kanske vore det bra att öva sig på att vara lite av båda beroende på situation...eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar