måndag 10 maj 2010

Att tycka om sig själv!

Något som jag ofta har hört i mitt jobb som coach är orden; om jag bara vore...
eller om jag bara kunde...
Vi tänker att om vi bara var lite duktigare på jobbet, lite smalare, lite gladare, bodde lite bättre, körde en finare bil så skulle vi må bättre och allt annat skulle också falla på plats. Men är det verkligen så enkelt?
När vi nått fram så fattas det oss troligtvis ändå något.

Tänk vad fantastiskt om vi kunde sluta jämföra oss med varandra. För ofta när vi jämför oss med andra så ser vi bara andras fantastiska sidor och inte de mindre fantastiska. Kanske är det så att du själv har starka sidor som andra avundas dig utan att du ens inser det.

Just nu är det i ropet att jobba med sin självkänsla och vi blir matade med tips och råd från alla håll och kanter på hur vi bygger upp den. Om du inte redan läst hennes böcker eller haft möjlighet att gå på en föreläsning så vill jag passa på att rekommendera Mia Törnblom.
Hon är öppen och ärlig och skriver enkelt vilket gör det lättare att relatera till. Om inte annat så är det en tjej med mycket humor och vem kan inte behöva peppas lite då och då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar