fredag 2 september 2011

Tar du hand om dig?

Ibland (eller faktiskt lite för ofta) kan jag komma på mig själv med att jag springer allt snabbare i ekorrhjulet. Jag är stressad, har tusen saker på gång samtidigt och sover därför dåligt då tankarna börjar snurra när kroppen börjar slappna av. Ofta när jag känner så här inser jag att jag kanske inte heller tränat så bra som jag borde, ätit så regelbundet som behövs eller laddat batterierna med andra trevligheter.


För mig är den bästa medicinen mot detta ständiga snurrande att faktiskt träna. Att varje dag på något vis röra på mig. Det behöver inte vara ett stenhårt träningspass som varar i flera timmar, men någon form av rörelse skapar nytt lugn i min kropp. Att träna gör också att andra bitar i livet känns lättare. Jag sover bättre, vill naturligt äta bättre och blir dessutom gladare som människa.

Har du svårt att komma igång med träningen efter semestern? Eller är det så att du kanske aldrig tränat särskilt regelbundet, men funderat på att börja? Mångas vanliga tanke blir då att "jag hinner inte riktigt just nu, men sen...efter...". Faktiskt är det så att ingen tid är så bra som just nu för att börja en ny vana. Förändringen kan inte börja fören du bestämt att den ska göra det. Sätt upp dina mål (börja med små delmål), ta första steget och känn segerruset för varje framsteg du gör.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar