lördag 17 september 2011

Glittrar som guld!

Den senaste veckan har det spenderats mycket tid på gymmet på grund av alla koreografier som ska övas in. Idag säger min kropp åt mig att vila, så det är vila det får bli.

Något som gjorde mig på mycket gott humör igår var när jag cyklade hem från gymmet och solen sken från klarblå himmel (minns inte riktigt sist det var så fint väder). Bara det fina vädret i sig är tillräckligt för att bli på gott humör, men när jag cyklade på en lång asfalterad cykelväg såg jag plötsligt hur hela vägen glittrade i solskenet. Det kan låta som en småsak, men jag mindes när jag var barn och vi ofta letade glittrande stenar vid ett närliggande stenbrott. Nu fanns plötsligt en hel cykelväg med glittrig asfalt, glitter som om jag hade varit barn hade varit guld. Den här upplevelsen följde med mig resten av dagen och jag tänker absolut se det som ett tecken på att den här helgen är fylld med guld. Idag har jag spännande saker framför mig och då passar det ju extra bra att det är just en guldhelg jag har framför mig.

Hur ser eran guldhelg ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar