lördag 10 september 2011

Nakenhet och datorhaveri!

I förrgår blev min dataskärm helt svart. Först blev jag inte så orolig för det har hänt innan, men sen hoppat igång igen. Den här gången blev det inte så. Datorn är nu hos doktorn och jag håller alla tummar i hela världen (behöver lite hjälp av er + några till) att det ska gå att rädda min hårddisk. För trots alla gånger jag tänkt göra en back-up så har det inte riktigt (alls) blivit av. Så nu sitter jag här och känner mig oerhört naken (konstig känsla) med en insikt att jag kanske har förlorat allt jobb som har med företaget att göra. Det är inget som inte går att göra om och det skulle denna gången gå hyfsat snabbt då det redan finns så mycket i huvudet, men tiden finns inte riktigt till att göra om. Jag vill istället göra nya grejer och inte gamla!

Idag har jag trots allt fått lite distans till det hela och väljer att se det som ett sätt att träna mentalt. Någon mening var det att detta hände och jag kan med all sannolikhet lära mig något av detta (om inte annat så att göra back-up på allt jobb). Idag blir det shopping av en ny extern hårddisk=)

För övrigt hade vi i söndags en mycket trevlig nätverksträff, men det får ni höra och se mer av lite senare.

I torsdags var jag och några härliga släktingar på Kosta Spa. En mycket trevlig upplevelse. Tyvärr åkte jag ifrån kameran, men kan varmt rekommendera det i alla fall. Långt mysigare och fräschare än Ronneby Brunn (tycker jag).

Hoppas ni har en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar