söndag 4 september 2011

Super Saturday vs. Tjejmilen

Igår gick Les Mills konvent Super Saturday av stapeln. Jag har hört att det var mer än 2000 personer som tränade tillsammans på detta magiska konvent i Globen. På samma dag och i samma vackra stad (Stockholm) sprangs Tjejmilen av 25 106 personer. En helt fantastisk siffra som förmodligen kommer att fortsätta att växa. Löpning har blivit en ny trend, en mycket hälsosam och bra trend som de allra flesta kan syssla med på sin egen nivå.

I år hade jag ingen möjlighet att delta på något av dessa roliga events. Istället laddar jag inför Yogautbildningen (som tyvärr blivit flyttad till januari och februari) samt Nikes stora konvent sista helgen i januari. Det är en enorm kick att inspireras av instruktörseliten och gör att jag själv växer som instruktör. Jag får med mig inte bara glädje utan också mängder av inspiration, motivation och träningsvärk (!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar