måndag 5 december 2011

Idag blev jag återigen påmind...

...om hur skört livet faktiskt är.

Jag tänker ofta att "jag gör det sen", men tänk om "sen" aldrig kommer. Vad skulle jag då önska att jag gjort? Jag tänker ofta att "bara vi flyttat", "bara barnen börjar på förskolan", "bara veckan är slut" ska jag... , men tänk om jag började leva precis som jag vill redan idag? Varför vänta?

Vi vet inte var livet för oss, vad som kommer att hända så varför inte leva idag? Göra alla de där sakerna som vi skjuter på framtiden. Leka mer med barnen (med närvaro), fylla jobbet med mening istället för bara måsten (det går att göra i tanken utan att arbetsuppgifterna förändras), krama dina kära mera, börja träna och äta bättre.

Att leva mer i nuet är något som inte alltid är så lätt, men varför inte börja öva redan idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar