onsdag 14 december 2011

Aj, aj , aj

Jag har mycket ont i min kropp!

I söndags var det kvartalsutbildning i Body Balance nr. 55. En mycket bra och svettig klass. Benen fick sig en ordentlig genomkörare och axlarna känns som att de aldrig tränat så här mycket i hela mitt liv. Mycket av denna träningsvärk beror på att jag sedan dess (söndags alltså) har övat som en galning för att nu på söndag sätta nya koregrafin prickfritt på release-släppet på Nordic Club.
Kan jag bara koreografin utan att behöva tänka på vad jag ska göra härnäst kan jag skapa träningsmagi för deltagarna.

Personligen tycker jag det är superviktigt när jag går på andra instruktörers klasser att jag får den där härliga känslan. En del levererar magin utan att ens tänka på vad de gör, medan andra får kämpa lite mer för att kunna skapa den.

Tyvärr var killen vi hade på kvartalen inte så bra på just det där. Det kändes som att vi var fel i musiken ganska ofta vilket inte skapar den där sköna känslan. Nu jobbar jag därför dubbelt så hårt för att själv kunna leverera klassen på ett bra sätt. Kom och träna med oss på söndag vettja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar