lördag 10 december 2011

God morgon!

Idag blev det en tidig morgon. Vanligtvis brukar min man gå upp med barnen på morgonen, men igår var det julfest på hans jobb och idag, mer än någonsin förtjänar han en sovmorgon.

Idag känns min kropp mjuk och skön. Efter en vecka med mycket ont i ryggen var jag på massage igår och det gjorde verkligen underverk. Ljuvligt! Jag är dålig på att själv unna mig massage. När man har det som yrke blir det inte riktigt av att jag själv går på behandling, men efter igår inser jag hur väl jag behöver det så framöver är målet en gång i veckan. Längtar redan till nästa gång.

Jag känner mig så oerhört peppad inför nya träningsutmaningar. I morgon är det dags för kvartalsutbildning i Body Balance vilket betyder en kommande vecka med massor av övande på nya koreografin. Nu har vi kört förra koreografin länge och på slutet blir jag alltid lite trött på den så därför ska det bli superskoj att utmana sig med nya övningar. Söndagen 18/12 är det eventdag på Nordic Club i Växjö och då mina vänner är det release på nya koreografierna på flera av Les Mills klasser. Det finns även en del andra klasser att prova på.

Nu är det också hög tid att komma i Functional Moves-form på riktigt. Har tränat klassen lite halvhjärtat det senaste halvåret, men den kommande månaden är det som sagt träning på allvar som gäller.



Jag tror mycket på kombinationen löpning, Functional Moves, yoga och Body Balance. Den här typen av träning mår min kropp bra av och det är så min träningsvår kommer att se ut. Med lite avstickare på andras klasser. Gillar starkt Les Mills nya core-klass CXWORX och känner att det är just muskulaturen i bålen som är min svaga länk. Mitt mål är att i slutet på våren köra hela klassen med bara de svåraste alternativen.

Hur ser era träningsmål ut inför det nya året?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar