onsdag 7 december 2011

Terminsfinal i gravidyoga!

Nyss hemkommen från höstens sista gravidyogaklass. Det har varit underbara 10 ggr med härliga tjejer och deras fina magar. Jag önskar er all lycka inför förlossning och blivande föräldraskap.

Kan knappt förstå att tiden gått så fort. Jag minns nervositeten och oron inför att ingen skulle boka sig på klasserna och blev positivt överraskad när det blev fler än väntat. Nu är jag varm i kläderna och laddar inför en ny 10-veckors period med start 17/1. Har redan fått in flera anmälningar trots att det är några veckor kvar och ser med förväntan fram emot att få hälsa nya yoginis välkomna.



Yogan är för mig en nödvändighet för att må bra. Yogan ger mig lugn och skapar en känsla som jag gillar mycket. Oavsett hur dagen har varit så avslutas den bra så länge jag har fått yoga. Det gäller oavsett om jag yogar själv, går på någon annans yoga eller instruerar klassen. Det har dock inte alltid varit självklart för mig att börja med yoga. Startsträckan har varit lång och jag har flera års uppvärmning av Body Balance. Tidigare blev jag stressad av att yoga, mycket därför att jag inte kunde släppa tankarna, andas på ett sätt som passade mig och att jag hade svårt att släppa prestationstänket. Avslappningen/meditationen på slutet var en mardröm då hjärnan satte fart med full kraft.

Idag har jag äntligen hittat mitt förhållningssätt till yoga. Det har inte alltid varit lätt eller gått fort, men det är värt varenda minut för att uppleva den känsla som det ger både i kroppen, men framförallt mentalt.

Längtar efter att få utvecklas mera under yogautbildningen i januari och februari 2012.

Har du mött dig själv på mattan än?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar