onsdag 27 juli 2011

Vinyasa/poweryoga

Till hösten går jag första steget i Om Yogas yoga vinyasautbildning. Jag har länge velat gå en grundlig yogautbildning för att öka mina kunskaper, men också för att på ett personligt plan bli bättre på att skapa balans mellan kropp och sinne.

Yoga är en filosofi som växer snabbt och idag finns det mängder av olika inriktningar som fokuserar på olika saker. Från början var yogan mer av det meditativa slaget, men framförallt under de senaste ca 150 åren har yogan vuxit sig större och idag är det många som utövar yoga med inriktning på den fysiska aspekten.

Häromdagen kom de första böckerna jag beställt. Dessa ingår i kurslitteraturen och jag har redan nästan läst ut den ena. Jag fullkomligt älskar yogans tankesätt med fokus på balans mellan olika delar. Jag tror att många människor har svårt att hitta balans i tillvaron så detta är ett område som kommer fortsätta att växa. Framförallt kommer jag att ha stor nytta av denna nya kunskap i mitt arbete som massör, coach och Body Balance-instruktör.

Följande böcker kan jag inte släppa just nu:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar