lördag 23 juli 2011

En helg med fina vänner och en täppt näsa!

Vaknade med en heltäppt näsa igår morse. Ni vet när det är helt stopp så att man måste flåsandas genom munnen. Sådär attraktivt måste jag säga, men det är bara att gilla läget. Tyvärr måste jag byta bort mina pass i Body Balance och Styrkegympa som jag sett fram emot. Har inte kört på 2 veckor och nu börjar abstinensen infinna sig.

På plussidan var att jag öppnade inkorgen till mailen och såg att jag fått mail från mina äldsta, bästaste vän som flyttat till andra sidan jorden. Vi är nog lika dåliga på att skriva till varandra, men när det väl händer blir man så glad att det spritter i kroppen. Det är underbart att ha vänner som alltid kommer att vara ens vänner oavsett hur lång tid det går mellan gångerna man ses och hörs. Man börjar bara där man slutade sist utan konstigheter. Tack fina N du gjorde min dag med det mailet.

Igår kväll träffade jag tjejerna på nya restaurangen vid sjön (eller restaurangerna, plural, får man väl säga). Det var underbart mysigt och roligt och som tur väl var så var ljudnivån så hög att ingen rimligtvis kan ha hört mitt flåsande (som fortfarande beror på den täppta näsan). Att få komma iväg så en kväll, äta god mat, dricka gott med sådant fint sällskap gör under för själen. Tyvärr orkade denna småbarnsförälder inte hänga i hela natten, men var ändå inte hemma fören 00:30 vilket måste räknas som en bedrift. Hur som haver är jag mycket nöjd och glad över en så trevlig kväll.

Dagen idag räknas också som en bättre dag än andra då vi får finbesök från Stockholm. Även om vi inte träffas så ofta och detta bara blir en supersnabb visit är det fantastiskt roligt att få krama om några härliga människor och skvallra lite över en lunch.

Hoppas ni har en minst lika härlig helg som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar