lördag 30 juli 2011

Vår nya familjemedlem!

Med semester kommer ett visst semesterlunk (även om det känns som att det varit fullt upp hela tiden). Jag inser att jag inte lika självklart sjunker ner i soffan framåt kvällen utan oftare sätter mig framför datorn. Jag bloggar och läser andras bloggar, kommenterar, inspireras, skrattar, gråter och känner för alla dessa människor vars bloggar jag läser. De flesta har jag aldrig träffat, men ändå berörs jag oerhört av allas öden både vad gäller glädjeämnen, men framförallt de människor som trots olycka, sjukdom och tragiska livsöden skriver med styrka, hopp och kärlek. Ni berör mig något oerhört!

Tiden vid datorn gör att jag också surfar in på sidor jag annars inte spenderar så mycket tid vid. Jag har återfått en kärlek till framförallt två av dessa sidor, Blocket och Tradera. Timmar kan gå när jag letar fynd och budar hej vilt för att få den där klänningen, stövlarna eller kläderna till barnen. Hjärtat känns lite lättare när jag shoppat begagnade grejer och, om än i väldigt liten skala, bidrar till att minska konsumtion av nya saker. Ibland kan man få vänta länge på "rätt" sak, men då är tillfredsställelsen så mycket större. Pulsen stiger när en budgivning börjar närma sig sitt slut och jag inser att någon annan verkar vilja ha samma sak nästan lika mycket. Tävlingsmänniskan i mig gör att jag oftast vinner budgivningarna (om än inte alltid till ett bra pris).
Det komiska i det hela är att min man nu lagt ut en hel del fina gamla grejer på Tradera och följer budgivningen slaviskt. Tidigare sjönk vi tillsammans ner i soffan framåt kvällskvisten. Nu sitter vi istället på var sin sida om köksbordet med näsan i varsin dator.
Man kan säga att vår nya familjemedlem tar lite väl mycket plats.
Hävdar dock att det ändå är i jobbsyfte då jag ofta hittar arbetskläder (läs. träningskläder) samt redskap och träningsutrustning till mitt företag.

Vad gör ni på kvällarna?

1 kommentar:

  1. Oooohh! Jag som trodde ni kanske hade köpit en liten mysig hundvalp (som jag kunde få passa)! =)

    SvaraRadera