måndag 19 juli 2010

Sömn!

Nu på morgonen när jag vaknade så insåg jag hur viktig en god natts sömn egentligen är. Inte för att jag egentligen inte visste det innan, men nu blev det extra påtagligt. Efter att i ganska många nätter ha vaknat flera gånger och dessutom lite väl tidigt på morgonen så har min hjärna sakta men säkert lugnat ner tempot. I ärlighetens namn har det mest kännts som att det har varit en gegga av gröt där inne och ni kan ju föreställa er själva hur svårt det är att försöka tänka snabba, klara och smarta tankar genom gröt.

Nu har jag i alla fall sovit en hel natt. Många och långa timmar senare känner jag mig som en helt ny människa (tack svärmor). Detta fick mig att tänka på hur viktigt det är att få sova bra oavsett vad man har för mål. Många har ett jobb där de behöver vara skärpta, vill du gå ner i vikt och/eller få resultat av din träning är sömnen jätteviktig. Kroppen och hjärnan behöver återhämtning i form av sömn och vila för att fungera fulländat. Så känner du att resultaten uteblir? Titta över dina sovvanor och börja förändringen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar