torsdag 1 juli 2010

Ljuva sommar!

Som vi har väntat och längtat efter sommarvärmen. Så nu när den äntligen är här så hörs det helt andra toner från alla möjliga håll. Nu plötsligt klagas det på att det är för varmt (jag kan ha en liten del i detta), att det är för kvavt, att solen är för stark etc. Hur kommer det sig att vi aldrig är helt nöjda med vädret?

Vädret måste väl ändå vara en av de ämnen som det disskuteras allra mest om. Få människor jag mött har INTE en åsikt om vädret.

Från och med nu bestämmer jag mig för att inte ha några negativa åsikter om vädret i sommar. Är det fint och soligt tänker jag njuta av värmen och äta glass i skuggan. Är det regnigt tänker jag nuta av det också och se till att få mysigt pyssel gjort inomhus istället.

Bring it on!!! (svenska sommarvädret)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar