tisdag 6 juli 2010

Samtal med en vän!


Ett halsband jag gjorde under smyckestillverkningen.


Ett armband med en berlock från varje härlig tjej som gjorde min möhippa så lyckad. Tack!


Idag har jag fått massor av ny motivation av en mysig vän. Vi kom in på ett samtal om att driva eget företag där vi får nytta av våra kreativa sidor.

Under lördagens möhippa fick jag bland annat prova på att göra smycken vilket gav en stor mersmak och jag har plötsligt börjat drömma om Panduro och allt de har att erbjuda.


Vid sidan om mitt företag som fokuserar på massage, coaching och träning gentemot privatpersoner och företag är jag nu sugen på att göra något mer kreativt. Just nu snurrar det massor av idéer och som jag skrev i ett tidigare inlägg är det nu dags att bena ut roligheterna och komma fram till vad som är möjligt (vilket är allt eller hur), och om det över huvud taget skulle kunna bli lönsamt eller om det snarare ska få vara en hobby.


Jag har också nyligen läst ett par artiklar om ett par tjejer som driver företaget "Swedish Hasbeens" där de designar, tillverkar och säljer träskor fast i nya fräcka och innovativa modeller. Vilken fantastisk affärsidé som dessutom sprider budskapet att allt går om man vill.


Jag vill!


Så nu är min fråga till er bloggläsare: Vad saknar ni på marknaden? Kanske är det något till era barn, till er själva, ert hem eller något annat. Ni är mer än välkomna att komma med förslag för att hjälpa mig brainstorma=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar