onsdag 8 september 2010

Onsdag morgon!


Idag är och kommer att bli en helt underbar dag. Jag kommer att vara lugn och ha lagom mycket energi till det jag vill göra. De eventuella problem jag stöter på kommer enkelt att lösas och idag kommer alltså att bli en precis så trevlig dag som jag önskar.


De senaste dagarna har varit lite upp och ner med diverse olyckshändelser och mindre motgångar samt lite för lite sömn. När sådana dagar drabbar oss och de är lite för många i rad är det lätt att vi börjar gräva ner oss. Idag tänker jag bryta trenden och börjar istället dagen med att tänka ut en bild av hur jag vill att dagen ska bli. Detta blir min målbild för dagen och hur jag sedan reagerar på olika saker under dagen kommer att vara ett steg närmre mitt mål, att ha en trevlig dag.


Att sätta upp tydliga, tändande mål är något som Olof Röhlander skriver om i sin bok som nu är utläst. Här beskrivs hur viktigt det är att veta vad vi vill och vart vi är på väg innan vi skenar iväg. Annars är risken stor att vi glider in på andra vägar och inte når dit vi först ville.

Jag rekommenderar varmt att läsa hans bok som innehåller inte bara kloka ord utan också massor av praktiska övningar för hur du faktiskt kan gå till väga för att nå dit du vill.


Hur kommer din dag att se ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar