torsdag 16 september 2010

De där spiralerna...

Jag har ju tidigare pratat om de där positiva och negativa spiralerna som lätt fortsätter att snurra på åt det håll de börjat åt. Jag brukar vara ganska bra på att bryta de negativa spiralerna, men den senaste tiden har en oerhört påfrestande trötthet flyttat in i min kropp och verkar tro att den bor där permanent. Kanske kan detta till viss del bero på mitt höggravida tillstånd, men är icke desto mindre jobbigt för det.

Efter att de senaste veckorna mest ha suttit inne och hängt med litet busfrö bestämde jag mig i måndags (trots tröttheten) att försöka aktivera mig lite grann. Varje dag sedan dess har jag därför sett till att träffa någon eller göra något (även om det verkligen verkligen har tagit emot emellanåt) och faktiskt har detta lett till ett kraftigt uppsving i energiförråden. Med andra ord lyder jag mitt egna goda råd att fortsätta på den inslagna vägen för att bli ännu piggare och få ännu mer energi.
Vilken trend väntar du på att vända?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar